Nieuwsgierig voor de nieuwsbrief | Auteur Isabel De Wit

Nieuwsbrieven: iedereen krijgt tientallen exemplaren wekelijks in zijn of haar digitale brievenbus. Maar hoe vaak klikken we ze open? Meestal verdwijnen ze in de virtuele prullenbak, toch? Ik spreek alvast voor mezelf. Ik stuur ze onverbiddelijk richting exit als:

  • Ze de super creatieve onderwerpregel ‘Newsletter 4 2022’ of soortgelijk hebben.
  • Ze een joekel van een dt- of andere populaire fout bevatten.
  • Ze veel te veel tekst en heel weinig foto’s herbergen.
  • Ze meer een klassiek verkoopspraatje dan een ‘what’s in it for me’ weergeven.

 

Ook bij ManAs sturen we newsletters. Zo rond elk seizoen van het jaar. En proberen we de vuistregels van de nieuwsbrievenbijbel na te leven. Want wij willen zeker niet in jullie digitale prullenmand terechtkomen. We schrijven ze hoe we ze zelf graag willen ontvangen. En al doende leert men, zo luidt het populaire gezegde. Schrijven is ook schrappen, daar zit eveneens de uitdaging.

Met onderwerpregels als ‘Op naar een beloftevol najaar… met ManAs!’ proberen we jullie, onze lieve lezers, te ‘lokken’. En met vaste rubrieken zoals inspirerende wist-je-datjes en ‘Lid in de kijker’. We willen het zeker niet alleen over ‘ons, ManAs’ hebben. Een collage van foto’s mag ook niet ontbreken. Beelden zeggen immers zoveel meer dan woorden. En nog eens nalezen, voordat we op ‘Verzenden’ drukken, de puntjes op de “i” in het achterhoofd houdend.

We hopen alvast dat onze newsletters niet in jullie digitale vuilnisbak belanden. Want dat zou zonde zijn. Met soms een winactie, dan weer een fijne Partner in de kijker, zou je veel missen. Tot schrijfs?